DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 23°C
Çok Bulutlu

İstanbul Sazendeleri dinleyicisini mest etti

Üsküdar’a “Cemre” düştü

İstanbul Sazendeleri dinleyicisini mest etti
12.03.2020
1.657

Üsküdar Belediyesi Kültürel etkinlikler kapsamında dünyaca ünlü Saz Müziği grubu “İstanbul Sazendeleri” 10 Mart 2020 akşamı Altunizade Kültür Merkezinde konser verdi. Grubun ilk  kurulduğu 1999 yılından bu yana sanatsal  faaliyetler takviminde ayda bir gerçekleştirdikleri konserler yıllar içerisinde adeta Üsküdar semti ve özellikle Altunizade Kültür Merkeziyle özdeşti

Grubun dün akşam gerçekleştikleri konser repertuarı da özellikle ağırlıklı olarak grup üyeleri Göksel Baktagir, Yurdal Tokcan ve Baki Kemancı imzasını taşıyordu ve konserin ana hattında tema olarak “ Cemre “ vardı. Grup Cemre’nin 3 halinin ezgiye dönüştükleri tınılarını dinleyicilerle paylaştılar.

Grubun sözcüsü, Kanun Sanatçısı Göksel Baktagir, Tıp dünyasının değerli ismi Prof. Dr. Yelda Özsunar ile birlikte gerçekleştirdikleri “ Evrensel Senfoni “ adlı çalışmada “ Nefes “ adlı bölümü Yelda hanımın sesini duyurarak besteyi icra ederek müzikli kitap farkındalığını dinleyicilerle interaktif bir şekilde paylaştılar.

Konserde bir is kadını olan ve ayni zamanda “Kader” adli single çalışmasıyla yıllardır hobi olarak ilgilendiği müziği i farklı bir kulvara taşımış olan Semiha Can bestesi Göksel Baktagir’e güftesi Hüseyin Balkancı’ya ait  “Aşk Masalı” adli Nihavend makamındaki eser ile bestesi ve güftesi Yurdal Tokcan’a ait “Göl Zamanı” adli  Hicaz makamındaki eseri grubun daveti üzerine seslendirerek dinleyicilere duygu dolu dakikalar yasattı . Sanat hayatını çerçevesini kendi belirlediği ilkeler üzerine kurgulayan Semiha Can özellikle çocuk ve eğitimini esas alan sosyal sorumluluk projelerine hem iş kadını hem de sanatçı yönüyle destek vererek yeteneğine sahip çıkan ve hayallerinin pesinden kosan bir kadın profilini temsil ediyor.

Kamil HIZER / Magazinname.com

ETİKETLER:
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.